Höger eller vänster

Jag är född i en "röd" familj, där mamma var sosse och pappa moderat.

Nu kanske ni undrar hur en moderat kan vara röd, inga problem.........

Så blå så att du blivit ultraviolett, det var min far det.

Eftersom jag är uppväxt med endast min mor så gjorde jag som så många andra ungdomar revolution. Detta innebar att jag gick med i Muf när jag var 14 år. Inte för att jag visste varför utan bara för att mamma va sosse och jag visste att det skulle reta livet ur henne. Dessutom är hon den där trista typen av sosse som tycker att allt partiet står för är bra och allt som alliansen gör är uruselt, utan att egentligen ha bildat sig en egen åsikt.

Idag är jag lite äldre och inser att jag inte blivit ett dugg klokare när det gäller att veta vilket "lag jag ska heja på"

Har alltid trott att jag är vänster, men måste erkänna att jag i senaste valet röstade höger.

Inte för att jag ville att alliansen skulle vinna, utan bara för att inte Göran Persson skulle få leda landet 4 år till.

Jag tror inte jag är den enda som gjorde så, vi var nog många som hade lagt vår röst på vänsterblocket om han hade haft den goda smaken att AVGÅ INNAN valet.

Med facit i hand så här i dryg halvtid så undrar jag. Får man ångra sig???

Nu har Mona Sahlin tagit över rodret i sossarna.

Har otroligt svårt för denna kvinna utan att riktigt kunna sätta fingret på vad det är som stör mig i hennes person.

Kanske är det så enkelt som att hon helt enkelt är för vanlig för att jag ska kunna känna förtroende för henne. Oproffsig är ett vokabulär som jag tycker stämmer in på beskrivningen.

Å andra sidan så kan jag för mitt liv inte känna någon som helst önskan att alliansen ska få leda landet efter 2010.

Nu har de slagit ihop sig på vänsterkanten vilket betyder att vi på något sätt har blivit en tvåpartistat.

På ena sidan Alfons pappa, överste Björklund, Skrikan från västerbotten och så Göran.

På andra sidan Mona "jag byter samarbetspartner och underkläder i samma utsträckning"Sahlin, Maria W och Lasse "jag är bara nästan kommunist" Ohly

Bra eller dåligt? Ingen aning. Det visar sig om 21 månader när vi har val igen.



Kommentarer
Postat av: Gia

Alltså, jag hoppas att du menar att FR enbart SER UT som Alfons pappa...

2008-12-16 @ 13:16:30
URL: http://metrobloggen.se/catfight

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0