Utan själ och hjärta del 2

Nu har jag kollat på TV igen:)
Den här gången var det Kvällsöppet i TV4.
Jag vet att debattprogram och undersökande journalistik ibland tenderar att vara minst sagt vinklad, men idag går det inte ens att skylla på det efter att ha sett programmet.
Flicka 16 år, bott halva sitt liv i Sverige. Misshandlad av sin pappa och bor i skyddat boende för slippa plågas av honom.
Nu ska hon utvisas till Kroatien TILLSAMMANS MED HONOM!!!!!!!!!
Flickan pratar inte språket och har dessutom romskt ursprung vilket inte kommer att göra livet lättare för henne i "hennes hemland"
Ett apskaft från Migrationsverket besvarade varje fråga hon fick i  TVstudion med en hänvisning till gällande lagstiftning, dock hade hon uppenbarligen ingen lust att i samma andetag nämna ett enda ord om FN:s barnkonvention.
Fy fan för människor utan civilkurage, de skulle inte få arbeta med så viktiga frågor.
Nu tycker kanske du att vi måste följa lagarna............Ja, det tycker jag oxå, men ibland, bara ibland så måste man kunna "think outside the box"

Kommentarer
Postat av: Monika nattkompis

Håller helt med. Det är för dj--ligt att man gör så här. Stackars barn, kan inte nån annan myndighet träda in när det blir så här? Man har hör talas om " Heart of Stone" men trodde väl aldrig att det fanns i verkligheten.

Jag är mycket förvånad över att ingen ansvarig tar sig tid att sätta sig in i fallet med flickan.

Det är ungefär som att skicka in ett lamm till en skock vargar, och påstå att vi följer bara vad som är brukligt.

FYYYYYY------F-------N Vad jag blir less.!!!!!!

Förlåt för ALLA svordommar, men jag kan inte behärska mig.

Kram Monika, din nattkompis.

2008-12-11 @ 03:15:39
URL: http://www.orionstjarnan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0