Barack Obama

Kollade CBS 60 minutes idag. Ja, ni har helt rätt, jag är en "sucker" för samhällsprogram.
Idag ägnades hela programmet åt USA:s näste president samt hans familj och jag måste erkänna att jag satt som klistrad och lyssnade till varje ord denna man hade att säga.
USA har aldrig stått högt på min lista över ställen i världen där klokhet och ödmjukhet ingår i dess beskrivning, men jag måste erkänna att landet har flyttat upp sina positioner med denne man.
Det är något i hans blick, tillsammans med leendet som gör att jag faktiskt tror på det han säger.
Jag vet att jag under Hillary och Obamas kampanjande mot varandra tyckte att USA var redo för sin första kvinnliga president, men sen när jag såg en debatt mellan dom båda fick känslan av att det Clinton hade att säga inte syntes övertygande i hennes ögon.
Jag tror stenhårt på att Obama kommer att hålla sina löften om att trupperna i Irak ska hem, att sjukvård ska bli tillgängligt för alla samt en hel del annat viktigt. 
Hans blick säger mig att det är en man att lita på och får han bara senaten med sig så tror jag att han är mannen som kan göra detta verkligt.

Kommentarer
Postat av: Gia

Fniss, säg de tv-program som du inte är en "sucker" för...



Förresten, heter det "sucker" för eller "sucker" över? Jag är en "sucker" XXXX språkets små piruetter.



Puss

2008-11-30 @ 19:28:55
URL: http://metrobloggen.se/catfight
Postat av: Hanna

Tävling på min blogg !

"gissa bilden"

2008-12-05 @ 22:20:54
URL: http://honhannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0