Brist på både etik och moral

Bäckagård i Halmstad har dom senaste dagarna valsat runt i pressen sedan det framkommit att äldreboendet bemannats av personal med varken själ eller hjärta.
Jag har följt debatten både i tidningar och TV och jag måste säga att jag är både chockad och förtvivlad när jag hör alla ursäkter till denna personals beteende.
Brist på ledning, stor omsättning på chefer, dåligt betalt har varit några av argumenten.
Men hallå!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Alla vi som jobbar i vårdyrken har ett eget ansvar. Oavsett lön och chef så är det ändå vår plikt att behandla alla människor med respekt och värdighet. allt annat går fetbort enligt mig.
Dessutom ska nu en del av denna personal omlaceras!!!!!
Allvarligt talat................ har dom inte plågat tillräckligt många redan?!
Ge dom sparken och se till att dom aldrig någonsin mer får arbeta med levande varelser, dom har helt klart gett inhumanismen ett ansikte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0