Ibland får man tänka till

Jag var ledig hela helgen vilken tillbringades med familjen i lugn och ro.
På lördagskvällen efter att vi ätit en god middag jag och min själs älskade (sonen föredrog pizza med kompisar) så satt jag i soffan o kollade TV. Blir sugen på en satsumas, dom är så supergoda den här årstiden. När jag stoppat in första klyftan så upptäcker jag till min stora fasa att det är kärnor i!!!!!!! Jag är lurad, det stod på skylten att dom är kärnfria. Ställer till mannens förtjusning till med en scen över detta enorma trauma samtidigt som nyheterna börja på TV och reportern talar om hur många som har skadats och dödats i dagens attacker i Gaza.

Kärnfri vattenmelon..................... hur gick det till???
Är det helt seriöst någon som har forskat och genmanipulerat för att få fram en kärnfri vattenmelon.
Min önska är att samma personer som lägger ner kraft och möda för att få fram kärnfria vattenmeloner ägnar sin tid åt att forska på människans inneboende hat och krigslust och hittar ett motmedel.( heter det botemedel eller motmedel?)

Mitt eget löfte tills vidare blir att jag slutar klaga över sånt som är rent löjligt och istället lägger min energi på att vara tacksam för att jag har det så förbannat bra, trots att det ibland kan dyka upp en kärna där det inte förväntas finnas en.









Kommentarer
Postat av: Gia

Skrivet av hon som nyligen skrev i sin blogg att alla människor har rätt att vara ledsen/sorgsen/arg för vilka bagateller som helst... =)

2009-01-15 @ 13:46:48
URL: http://metrobloggen.se/catfight
Postat av: Lena

lol, du har helt rätt. men gränsen måste ju dras nånstans..................eller

2009-01-15 @ 16:16:06
URL: http://tigermamman.blogg.se.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0